Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs 2017.gada 1.jūnijā sāk testēt kompānijas “Google” izstrādāto risinājumu, kas ļauj ievērojami precīzāk noteikt ārkārtas palīdzības dienestu numura izsaucēja atrašanās vietu, ja zvans tiek veikts no mobilā tālruņa, kuru darbina Android operētājsistēma.
Nereti glābšanas dienesti saskaras ar situāciju, ka nelaimē nonācis cilvēks ir apjucis un nevar precīzi pateikt vai vienkārši nezina savu atrašanās vietu, zvanot glābšanas dienestam, mediķiem vai policijai. Rezultātā var tikt zaudēts laiks, kas tiek tērēts cietušā meklēšanai, īpaši gadījumos, kad zvans tiek veikts no neapdzīvotas vietas.
AML risinājums (Advanced Mobile Location) tika izziņots 2016.gada jūlijā un tas ļauj ārkārtas tālruņa numura izsaucēja atrašanās vietu 85% gadījumu noteikt ar precizitāti 50 metru rādiusā. Tālruņa aparāts, kam pieejams AML risinājums, atpazīst zvanu uz ārkārtas palīdzības dienestu, aktivizē tālrunī esošos atrašanās vietas pakalpojumus un nosūta īsziņas veidā informāciju par zvanītāja atrašanās vietu ārkārtas palīdzības dienestam. Pēc informācijas nosūtīšanas atrašanas vietas pakalpojumi tiek deaktivizēti. Jāpiebilst, ka atrašanās vietas noteikšana un īsziņas nosūtīšana tālruņa lietotājam ir bezmaksas, tieši tāpat kā pats zvans ārkārtas palīdzības dienestam.
AML sekmīgi darbojas daudzās Eiropas valstīs tostarp arī Lietuvā un Igaunijā. Risinājuma nozīmīgumu nosaka fakts, ka caurmērā Eiropā līdz 80% zvanu ārkārtas palīdzības dienestam tiek veikti no mobilā tālruņa. Testu īstenošana noritēs līdz vasaras beigām un sākot no septembra Latvija AML risinājumu sāks izmantot darba režīmā.
Informāciju sagatavoja:
Artis Jurkevics
Starptautiskās sadarbības nodaļas vadītājs
Tālr. 67219045; 27383838
e-pasts: artis.jurkevics@ic.iem.gov.lv